Til forsiden  Bliv fan af idenyt

Klik her for at se kategorioversigt

Start ny debat - klik her

idényt debatforum

Tomater og regnvandstønde
28-07-2010 21:38 | kalle
Der bliver skrevet i artiklen om regnvandstønder at man ikke skal vande tomater med vand fra regnvandstønder pga. bakterier. Men kan man bruge vandet til at vande i vandningskasser i drivhus?
28-07-2010 23:50 | karen
I årevis (mindst 10) har jeg vandet tomater i selvvandingskasser med regnvand opsamlet fra et halvtag, hvorfra vandet løber ned i åbne baljer.
Tomaterne gror betydeligt bedre med dette regnvand + gødning end vandhanevand + gødning, som jeg tidligere brugte.
Aldrig har der været nogle problemer mht sygdom. Hverken hos tomaterne eller hos os.
02-08-2010 15:14 | Thea Jessen Kristensen
Hej Kalle
For at undgå bakterier i dine tomater eller andre hjemmedyrkede grøntsager og krydderurter, som du spiser rå, er det afgørende, at de ikke bliver ramt direkte af vand fra en regnvandstønde. Tomaterne optager ikke bakterierne fra vandet via jorden.
Så hvis du kan fylde vandet på dine vandningskasser i drivhuset, uden at ramme selve tomaterne, skulle der ikke væren nogen problemer.

Venlig hilsen
Thea Jessen Kristensen
Redaktionssekretær
idényt

Informér mig, når der sker nyt i dette indlæg:
Email:

Quickpoll

Forside
Artikler
Boligen
Haven
Læserideer
Find leverandør
Guidenyt
Debatforum
Villahjælpen

Nyhedsbreve
RSS Service
E-Magasiner
Bonnier sites

idényts villapanel
idényts postpanel
vimedhave.dk
Video
Konkurrencer

Madopskrifter
Tips om planter
Nye produkter
Tag hånd om huset
Huskalender
Havekalender
Links

Kontakt idényt
Medieinformation
Reklamation
Ledige jobs

idenyt.dk | tlf 44534000 | fax 44921121 | E-mail idenyt@idenyt.dk Virksomheden der bærer dette mærke, lever op til Foreningen af Danske Internet Mediers retningslinier for god skik i salg og markedsføring ? din sikkerhed mod annoncehajer. Læs mere på www.fdim.dk/godskik