Til forsiden  Bliv fan af idenyt

Klik her for at se kategorioversigt

Start ny debat - klik her

idényt debatforum

parabol digitalboks
08-03-2010 16:14 | alpe
hej
Jeg har lige opsat en parabol til Astra 19 øst, med en digital modtagerboks,da vi gerne vil se nogle af de tyske kanaler.
Det gik også fint den har fundet mange kanaler med en god styrke og kvalitet.

Mit problem er nu bare det at jeg kun kan se de engelske BBC m.m når jeg går på de tyske får jeg beskeden "ingen service.

Jeg har nu en formodning om at det kan være "noget" med at der skal en digitalboks til da det er et af de gamle tv jeg har.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
08-03-2010 18:39 | PeterA
Hvis du ser en besked "ingen service" eller lign., så har det intet med dit TV at gøre. Mit bud er at de kanaler du søger enten er krypteret så du skal bruge et programkort, eller de sendes i et format som din modtager ikke kan håndtere. Det kommer så an på hvad det er for en modtager du har.
08-03-2010 19:04 | alpe
Hej Peter

Tak for svaret.

Det er en Digital satelit free-To -Air modtager SRT 6020 jeg har.

jeg tror måske at du har ret med hensyn til at det kan være noget med formattet at gøre .

ved du evt. hvordan jeg kan se det ogmåske også hvordan jeg kan afhjælpe det

vh

alpe
08-03-2010 20:19 | PeterA
Din boks er en MPRG-2 boks. Har du kontrolleret at de aktuelle kanaler ikke sendes i MPEG-4?
08-03-2010 20:37 | alpe
hej Peter

jeg ved faktisk ikke om "tyskerne" sender deres programer i MPEG-4 format , men jeg vil kontakte El- giganten der har solgt mig dette udstyr. da jeg bad om "noget" der kunne vise de tyske kanaler.
09-03-2010 06:01 | PeterA
Elgiganten... Av den var værre....

Hvis du har bedt dem om noget at se fjernsyn på skal du være glad for at du kke endte med at komme hjem med en vaskemaskine...

Held og lykke
09-03-2010 07:26 | charlyboy
Hvis din parabol er rigtig indstillet (19,2 grader øst) skal du kunne modtage og se disse kanaler:

http://www.astra.de/sender/senderlisten/digital_tv_free_hdtv_192_name.pdf

i denne liste kan du også se hvilke sendere der er verschlüsselt/krypteret.

Se evt. mere her:

http://www.astra.de/index.php

Jeg har både en analog receiver (modtagerboks) og en digital receiver og har ingen problemer med at modtage alle disse kanaler.
Altså indstil parabolen rigtig (19,2 grader øst) og du kan også modtage alle disse kanaler.
Det er lige ud af landevejen.
09-03-2010 08:31 | jagget
Hej,selvføgelig kan du se de tyske kanaler,det er kun indslining af parabol,måske du skal havde en parabol med to hoveder. held og lykke med indslilningen < John
09-03-2010 10:44 | W.N.
nyt emne:jeg har en phillips dig. box og tager mit signal ned over den gl. antenne;samtidig har jeg parabol til Astra,når begge er isat scartbox med 3 udtag, er parabolsignalet åbenbart kraftigst,da jeg ikke kan skifte til dig.box, men godt tilbage til parabol parabol;i et splitsekund vises billede fra dig.box, derefter sneskærm??
Informér mig, når der sker nyt i dette indlæg:
Email:

Quickpoll

Forside
Artikler
Boligen
Haven
Læserideer
Find leverandør
Guidenyt
Debatforum
Villahjælpen

Nyhedsbreve
RSS Service
E-Magasiner
Bonnier sites

idényts villapanel
idényts postpanel
vimedhave.dk
Video
Konkurrencer

Madopskrifter
Tips om planter
Nye produkter
Tag hånd om huset
Huskalender
Havekalender
Links

Kontakt idényt
Medieinformation
Reklamation
Ledige jobs

idenyt.dk | tlf 44534000 | fax 44921121 | E-mail idenyt@idenyt.dk Virksomheden der bærer dette mærke, lever op til Foreningen af Danske Internet Mediers retningslinier for god skik i salg og markedsføring ? din sikkerhed mod annoncehajer. Læs mere på www.fdim.dk/godskik